Reklamačný poriadok
Kontakty ohľadom reklamácie
Ohľadom takejto vzniknutej situácie čo sa týka reklamácií, ktoré náhodou nedopatrením môžu vzniknúť, nás môžete kontaktovať na telefónnom čísle (+421) 905 854 266 alebo nám napísať e-mail na adresu reklamacie@africkevlasy.sk a spoločne túto vzniknutú situáciu vyriešime.
I. Základné ustanovenia reklamačného poriadku
1.1 Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený Kupujúcim od Predávajúceho vo forme elektronickej objednávky na internetovej stránke elektronického obchodu (e-shopu) www.africkevlasy.sk.
1.2 Predávajúci poučil Kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho zákonníka (bod 2.1 až 2.3 tohto reklamačného poriadku) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka (bod 2.6 až 2.8 tohto reklamačného poriadku) tak, že umiestnil tieto reklamačné podmienky (reklamačný poriadok) na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho a Kupujúci mal možnosť si ho prečítať v čase pred odoslaním objednávky.
1.3 Kupujúci, ak sa rozhodne dodaný tovar reklamovať, je povinný reklamáciu uplatniť u Predávajúceho alebo určenej osoby. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných právnych predpisov Slovenskej republiky. Informácie o servisných miestach a určených osobách pre záručný a pozáručný servis, ak sa z povahy predávaného tovaru takýto servis aplikuje, poskytne Predávajúci Kupujúcemu na zadnej strane záručného listu alebo na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
1.4 Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje tento platný reklamačný poriadok Predávajúceho. Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru, vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon"), ak sa z povahy predávaného tovaru aplikujú, v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že bol tento reklamačný poriadok umiestnený na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho a Kupujúci mal možnosť si ho, v čase pred odoslaním objednávky, pozorne prečítať, čo potvrdil, pri odosielaní vytvorenej objednávky, zaškrtnutím políčka so súhlasom s obchodnými a reklamačnými podmienkami tohto e-shopu.
1.5 Ustanovenia tohto reklamačného poriadku výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona 102/2014.
II. Aké práva máte pri reklamácii
2.1 Kupujúci má právo na bezplatné odstránenie vady, včas a riadne, pokiaľ ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť. Povinnosťou Predávajúceho je vadu bez zbytočného odkladu odstrániť ak to je vzhľadom na povahu tovaru možné.
2.2 Namiesto odstránenia vady môže Kupujúci požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len určitej súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti, pokiaľ tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
2.3 Vymeniť vadný tovar za tovar bez vád môže Predávajúci vždy, pokiaľ to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
2.4 Kupujúci nemá právo uplatniť si právo zodpovednosti za vady, o ktorých bol Predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
2.5 Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný tovar bez vád s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
2.6 Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
2.7 V prípade iných neodstrániteľných vád objednaného tovaru, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
2.8 Pokiaľ tovar vykazuje vady, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo Predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u Predávajúceho, má Kupujúci právo uplatniť si u Predávajúceho zodpovednosť za vady tovaru.
2.9 Ak tovar vykazuje vady, Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prevádzke Predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do prevádzky Predávajúceho a doručí Predávajúcemu prejav vôle Kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa bodov 2.1 až 2.8 tohto reklamačného poriadku (ďalej len „Oznámenie o uplatnení reklamácie“) vo forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie, ktorý je umiestnený na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho resp. pripojený k tomuto reklamačnému poriadku ako Príloha. Predávajúci odporúča tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku Predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru, pričom Kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka si uplatňuje. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv (ďalej len „Určená osoba“), ak z povahy tovaru je toto možné. Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste alebo ho Kupujúcemu zašle na jeho žiadosť Predávajúci.
2.10 Upozorňujeme, že zvýšenú citlivosť pokožky či prípadnú nežiadúcu reakciu na dodaný tovar nemožno samú o sebe považovať za chybu tovaru a dôvod na uznanie reklamácie dodaného tovaru. Takisto za chybu tovaru nemožno považovať nedostatky v darčekoch a inom bezodplatnom plnení, ktoré poskytujeme nad rámec Vašej objednávky.
2.11 Obrázky tovaru v našom internetovom obchode majú ilustratívny charakter a nepredstavujú záväzné zobrazenie vlastností tovaru (obal tovaru sa môže napríklad líšiť z dôvodu zmeny obalu výrobcom, alebo odtieň vlasov sa môže na každom monitore alebo pod každým svetlom líšiť). Z tohto dôvodu uvádzame pri každom odtiene vlasov aj ich bežné štandardné číselne označenie, keďže odtieň vlasov môže na každom zariadení vyzerať trochu inak.
2.12 Príčesky a umelé či ženské vlasy sa z hygienických dôvodov nedajú vrátiť ak sú odbalené z originálneho balenia a aspoň raz už použité, resp. na ne bol aplikovaný akýkoľvek prípravok, alebo na ich úpravu bol použitý akýkoľvek prístroj, čo je veľmi ťažko následne preukázateľné. Z tohto dôvodu akceptujeme vrátenie príčesku alebo akýchkoľvek umelých či ženských vlasov iba v ten istý deň, ako ste si ich prevzali.
III. Postup reklamačného konania
3.1 Postup prípadného reklamačného konania je nasledovný:
- Zavoláte alebo napíšete nám na jeden z kontaktov uvedených v záhlaví tohto reklamačného poriadku a vysvetlíte nám s čím ste nespokojní a čo sa s nami dodaným tovarom stalo,
- Po dohovore nám pošlete e-mailom plne vyplnený reklamačný formulár, ktorý nájdete ako Prílohu k tomuto reklamačnému poriadku,
- Pošlete alebo nám osobne donesiete (po predchádzajúcom telefonickom dohovore) na adresu našej prevádzky v Bratislave vadný u nás zakúpený tovar spolu aj s dokladom preukazujúcim pôvod tovaru od nás (faktúra, dodací list, účtenka),
- My si všetko poriadne prečítame, skontrolujeme vadný tovar ako predmet reklamácie a v lehote stanovíme ďalší postup reklamácie, resp. navrhneme náhradné plnenie, alebo Vám splníme Vami požadovaný spôsob riešenia reklamácie,
- Reklamačné konanie je ukončené - dúfame, že k Vašej spokojnosti ak sme na vine vzniknutého reklamačného konania my, resp. tovar od nás objednaný a dodaný.
3.2 Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť Predávajúcemu, začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky tri nasledovné podmienky:
- doručenie oznámenia o uplatnení reklamácie Kupujúcim Predávajúcemu (vyplnený reklamačný protokol),
- doručenie reklamovaného tovaru od Kupujúceho Predávajúcemu alebo na to určenej osobe spolu aj s dokladom o kúpe tovaru,
- doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k reklamovanému tovaru Predávajúcemu, ak sú takéto údaje nevyhnutné na riadne vybavenie reklamácie.
3.3 Ak je predmetom reklamácie tovar, ktorý sa nedá objektívne doručiť Predávajúcemu, alebo ktorý je pevne zabudovaný, Kupujúci je okrem splnenia podmienok podľa predchádzajúceho bodu 3.2 tohto reklamačného poriadku, povinný poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru Predávajúcim alebo treťou osobou určenou Predávajúcim. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť Predávajúcemu, alebo ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy bola vykonaná obhliadka tovaru podľa prvej vety. Ak však Predávajúci alebo ním určená tretia osoba napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany Kupujúceho nezabezpečí vykonanie obhliadky v primeranej lehote, najneskôr však do 10 dní od doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie Predávajúcemu, reklamačné konanie začína dňom doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie Predávajúcemu.
3.4 Predávajúci alebo určená osoba vydá Kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej Predávajúcim, napr. vo forme e-mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť reklamované vady tovaru a ešte raz poučí Kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 2.1 až 2.3 tohto reklamačného poriadku (ust. § 622 Občianskeho zákonníka) a právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 2.6 až 2.7 tohto reklamačného poriadku (ust. § 623 Občianskeho zákonníka). Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť Kupujúcemu ihneď elektronickou komunikáciou (e-mailom); ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak Kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
3.5 Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť Predávajúcemu. Na základe rozhodnutia Kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je Predávajúci alebo ním určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia reklamovaného tovaru. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie, Predávajúci alebo ním určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie Predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto odseku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie Predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy Predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
3.6 Ak Kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže Predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“) ak sa neaplikuje bod 2.12 tohto reklamačného poriadku. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia, nemôže Predávajúci od Kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru, ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
3.7 Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže Kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak Kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak Kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť Predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný Kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
3.8 Povinnosťou Predávajúceho je vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
- výmenou reklamovaného tovaru,
- vrátením kúpnej ceny tovaru,
- odovzdaním opraveného tovaru,
- vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
- písomnou výzvou na prevzatie Predávajúcim určeného plnenia,
- odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
3.9 Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie Kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne, alebo prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej či donáškovej služby. O výsledku vybavenia reklamácie bude Predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.
IV. Záručná doba a vady tovaru
4.1 Záručná doba je štandardne 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná, za podmienky rešpektovania pokynov Predávajúceho pre skladovanie tovaru v originálnom balení a bez jeho otvorenia alebo použitia zakúpeného tovaru - toto platí pre umelé či ženské vlasy a príčesky, na ktoré sa uplatňuje znenie bodu 2.12 tohto reklamačného poriadku. Prípadné zasielané produkty, ktoré majú dobu minimálnej trvanlivosti kratšiu ako 2 mesiace pred dátumom spotreby alebo v prípade kratšej exspiračnej doby kontaktuje Predávajúci Kupujúceho telefonicky, alebo e-mailom a zásielka je odoslaná iba so súhlasom Kupujúceho.
4.2 V prípade záručnej opravy tovaru sa predlžuje záručná doba o čas, po ktorý Kupujúci nemohol používať tovar.
4.3 V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie informácie, ktoré sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu.
4.4 Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
- ak Kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti Predávajúceho za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,
- ak je vadou tovaru mechanické, chemické, tepelné alebo iné poškodenie tovaru spôsobené Kupujúcim,
- ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými, tepelnými alebo mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
- ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, zanedbaním starostlivosti alebo zlou starostlivosťou o tovar,
- ak vada tovaru vznikla jeho nesprávnym skladovaním uvedeným v návode na použitie, alebo na informačnom letáku tovaru,
- ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tohto typu tovaru,
- ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
- ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
- ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, vysokou teplotou, chemikáliami alebo prípravkami s nevhodným chemickým zložením, statickou či atmosférickou elektrinou alebo aj iným zásahom vyššej moci,
- ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej alebo neodborne vyškolenej osoby.
4.5 V prípade odstrániteľnej vady tovaru, bude reklamácia vybavená podľa rozhodnutia Kupujúceho v zmysle bodu 3.5 tohto reklamačného poriadku nasledujúcim spôsobom
- predávajúci vadný tovar vymení alebo,
- predávajúci zabezpečí odstránenie vady.
4.6 Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a Kupujúci neurčí bezodkladne podľa bodu 3.5 tohto reklamačného poriadku, akým spôsobom má byť reklamácia vybavená, Predávajúci reklamáciu vybaví odstránením vady.
4.7 Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, Predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia Kupujúceho podľa bodu 3.5 tohto reklamačného poriadku reklamáciu nasledujúcim spôsobom
- výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
- v prípade, že nemôže Predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar.
4.8 V prípade neodstrániteľnej vady alebo viac krát opakovanej odstrániteľnej vady, alebo pokiaľ ide o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktorá zamedzujú riadnemu užívaniu tovaru ako bez vady, a Kupujúci bezodkladne neurčí podľa bodu 3.5 tohto reklamačného poriadku, akým spôsobom má byť reklamácia vybavená, Predávajúci reklamáciu vybaví výmenou tovaru za iný, funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov.
4.9 Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v oznámení o uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podľa bodu 3.4 tohto reklamačného poriadku.
4.10 Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát.
4.11 Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
4.12 Oprávnenie Kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal Predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa bodu 2.1 tohto reklamačného poriadku, ukončené, a to bez ohľadu na výsledok reklamácie, a už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
V. Alternatívne riešenie reklamačných sporov
5.1 Kupujúci má právo požiadať Predávajúceho o nápravu, v prípade ak má pocit, že Predávajúci porušil jeho práva alebo nevybavil reklamáciu tak, aby bol aj on spokojný. Ak Predávajúci do 30 dní na žiadosť neodpovie alebo na ňu odpovie odmietavo, spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. Podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. sú ARS subjektmi orgány a oprávnené právnické osoby. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Žiadosť môže podať tiež online prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO.
5.2 Alternatívne riešenie sporov je vyhradené výlučne pre spotrebiteľov fyzické osoby, nie nakupujúcich podnikateľov. Riešenie sporu prebieha medzi Kupujúcim a Predávajúcim, ktorí uzavreli zmluvu na diaľku, a ktorých spor má hodnotu vyššiu ako 20 EUR. Maximálny poplatok, ktorý môže ARS požadovať je 5 EUR od Kupujúceho, na úhradu nákladov.
VI. Záverečné ustanovenia reklamácií
6.1 Na vzťahy neupravené týmto reklamačným poriadkom sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
6.2 Tento reklamačný poriadok nadobúdajú účinnosť voči Kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy na diaľku. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmto reklamačným poriadkom tohto e-shopu oboznámil, prečítal si ho, porozumel jeho obsahu a v celom rozsahu s ním súhlasí.
6.3 Prílohou tohto reklamačného poriadku je vzorový protokol - Reklamačný formulár pre uplatnenie reklamácie na prípadný vadný tovar zakúpený v našom e-shope.
Ak máte námety alebo nápady na zlepšenia tohto nášho webu a webového e-obchodu a/alebo sekcie "Reklamačný poriadok", prosím napíšte nám na e-mail: info@africkevlasy.sk.
Tento reklamačný poriadok bol vypracovaný v Bratislave tímom e-shopu Africké Vlasy a nadobúda účinnosť dňom 01.01.2024.
Príloha 1
Reklamačný formulár internetového obchodu www.africkevlasy.sk
Africké Vlasy s. r. o.
Záhradnícka 46/A, 821 08 Bratislava
IČO: 54 808 308
E-shop: www.africkevlasy.sk
E-mail: reklamacie@africkevlasy.sk
Kupujúci:
Meno a priezvisko: ...................................................................
Bydlisko: ...................................................................
Telefónne číslo: ...................................................................
E-mailová adresa: ...................................................................
Reklamovaný produkt:
Názov reklamovaného produktu: .....................................................................................
Počet kusov reklamovaného produktu: .....................................................................................
Dátum objednania produktu: .....................................................................................
Číslo objednávky / Číslo faktúry: .....................................................................................
Popis vady / dôvod reklamácie: ..........................................................................................................
..........................................................................................................
Spôsob vybavenia reklamácie:
Navrhujem, aby bola moja reklamácia vybavená nasledovne
(zaškrtnite prosím požadovaný spôsob vybavenia Vašej reklamácie)
[ ] Poskytnutie náhradného produktu [ ] Zľava z ceny za produkt
[ ] Darčeková poukážka v hodnote produktu [ ] Odstúpenie od zmluvy a vrátenie celej kúpnej ceny
Ak sa rozhodnete pre možnosť uplatnenia Zľavy z ceny za produkt alebo odstúpiť od zmluvy a požadovať celú kúpnu cenu späť, uveďte prosím číslo účtu v tvare IBAN, na ktorý Vám majú byť, v prípade oprávnenej a uznanej reklamácie, finančné prostriedky vrátené späť:
Č. účtu: .............................................................
V ............................... , dňa ...............................
..........................................................
Podpis spotrebiteľa
Informácia o spracúvaní osobných údajov:
Africké Vlasy s. r. o., IČO: 54 808 308, so sídlom Záhradnícka 46/A, 821 08 Bratislava II (ďalej len „Africké Vlasy“) spracúva Vaše osobné údaje v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR“), za účelom vybavenia predmetu reklamácie (ďalej len „účel“), pričom právnym základom spracúvania je plnenie zákonnej povinnosti podľa §37 a §79 ods. 3 zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení zákona č. 221/2019 Z. z., zákona č. 373/2021 Z. z. a zákona č. 92/2022 Z. z. (ďalej len „zákon o ochrane osobných údajov“). Poskytnutie týchto osobných údajov je podmienkou, ktorá je nevyhnutná pre vybavenie predmetu tejto reklamácie v internetovom obchode www.africkevlasy.sk.
Máte právo požadovať prístup k svojim osobným údajom, opravu nesprávnych a doplnenie neúplných údajov, v odôvodnených prípadoch obmedzenie spracúvania alebo výmaz osobných údajov a v prípade porušenia ustanovení GDPR alebo zákona o ochrane osobných údajov podať sťažnosť dozornému orgánu, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky. Po splnení účelu spracúvania budú dokumenty s osobnými údajmi v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky naďalej uchovávané počas trvania nasledujúcich 3 rokov, pričom v tejto lehote môžete kedykoľvek písomne požiadať o ich úpravu alebo vymazanie v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Za účelom plnenia úloh súvisiacich s ochranou osobných údajov v zmysle nariadenia GDPR pre účel vybavenie tejto reklamácie v internetovom obchode www.africkevlasy.sk, určila spol. Africké Vlasy s. r. o. zodpovednú osobu: Ing. Július Horváth, tel. +421 905 854 266, e-mail: info@africkevlasy.sk.